Analiza trenda

Počevši od 2021. godine metodologija bodovanja je promenjena i sprovodi se prema ETSI TR 103559 Aneks A. Stoga je moguće izvršiti analizu trenda po godinama samo kroz međusobno poređenje pozicija koje su operatori zauzeli na osnovu konačnog rezultata tokom sprovedenih benchmark kampanja. Razlike u metodologiji ovogodišnjeg benchmark projekta u odnosu na prethodne, u tipovima sprovedenih testova i ocenjivanju performansi znatno ograničavaju analizu trenda.

Sl.1. Konačan rezultat – 2022. godina
Sl.1. Konačan rezultat – 2022. godina

Sl. 2 Poređenje konačnog rezultata po godinama
Sl. 2 Poređenje konačnog rezultata po godinama

Pozicije koje su operatori osvajali na osnovu konačnog rezultata tokom benchmark kampanja koje je RATEL sprovodio tokom godina menjale su se značajno, kao što je prikazano na Slici 2. Svi operatori su unapredili kvalitet svojih mreža tokom godina sprovođenja benchmark-a mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji.

Napomene:

Kako bi se razlikovali rezultati postignuti u benchmark kampanjama tokom godina, korišćene su različite nijanse boja rezultata. Najsvetlija nijansa predstavlja rezultat benchmark kampanje iz 2017, a najtamnija nijansa rezultat benchmark kampanje iz 2022. godine. Primer je dat na Slici 3.

Od marta 2022. godine Telenor zvanično posluje pod imenom Yettel, sa kompanijskom svetlo zelenom bojom.

Sl. 3. Nijanse koje označavaju rezultate po godinama
Sl. 3. Nijanse koje označavaju rezultate po godinama