Analiza trenda

Napomena: Kako bi se razlikovali rezultati postignuti u benchmark kampanjama koje su sprovedene u period od  2017. godine do 2021. godine, korišćene su različite nijanse boja. Najsvetlija nijansa predstavlja rezultat benchmark kampanje iz 2017, a najtamnija nijansa rezultat benchmark kampanje iz 2021. godine. Primer je dat na Slici 1.

Fig. 1. Year to year comparison shades codes
Sl. 1. Nijanse koje označavaju rezultate po godinama

Važno je napomenuti da zbog korišćenja drugačije metodologije za ovogodišnja benchmark merenja, komparaciju rezultata u odnosu na prethodne benchmark kampanje je moguće izvršiti samo kroz međusobno poređenje pozicija koje su operatori zauzeli na osnovu konačnog rezultata tokom sprovedenih benchmark kampanja. Razlike u metodologiji ovogodišnjeg benchmark projekta u odnosu na prethodne, u tipovima sprovedenih testova i ocenjivanju performansi znatno ograničavaju analizu trenda.

Fig. 2. Final scores comparison - 1

Fig. 2. Final scores comparison - 2Sl. 2 Poređenje konačnog rezultata po godinama

Pozicije koje su operatori osvajali na osnovu konačnog rezultata tokom sprovedenih benchmark kampanja su se menjale značajno. U odnosu na 2017. i 2018. godinu kada su zauzimali treće mesto, Telekom Srbija je značajno unapredio kvalitet servisa u svojoj mreži, što je rezultiralo osvojenim prvim mestom u sledeće tri benchmark kampanje (2019., 2020. i 2021. godina).  To očigledno ukazuje da postoji trend konstanog unapređenja kvaliteta mreže Telekom Srbija, A1 Srbija i Telenor su takođe značajno unapredili kvalitet svojih mreža, koji je bio na približno sličnom nivou tokom benchmark 2021 kampanje.